2013. május 20., hétfő

Oleg, a Bollox Quiffz és az orosz csatornahumor vezére

Mutasd be kíváncsi személyünknek a Bollox Quiffz névre hallgató teremtményedet!
Mikor és milyen módon "betegedett le" eme zenésztársulat a psychobilly nyavalyájától?

Nos, nem tudom, hogy többiek hogyan és mi által szedték össze eme kórt! Ami engem illet, tizenkét éves korom óta hallgatok rockabilly muzsikát. Nagyanyámnál voltam, amikor találtam egy "Mister Twister's" lemezt. Nagyon megszerettem, és az egész nyári szünet alatt ezt hallgattam. Miután hazamentem, felfedeztem egy régi rockabilly válogatást és egy Stray Cats albumot apám gyűjteménye között. Ezek voltak a kezdetek. Mellesleg a "Mister Twister's" lemezborítóján találtam egy mondatot ("Rockabilly - norm of life!"), amely a műfaj nevét is felfedte előttem. Eme tudás birtokában indultam Moszkvába (ez idő tájt az agglomerációban éltem) rockabillyvel kapcsolatos dolgokat keresni. Ami a psychobillyt illeti, a Mad Heads-et láttam a tévében, a zenéjük nagyon hasonlított a rockabillyre, így másnap már a felvételeiket kerestem a helyi lemezboltokban, sikeresen találtam is egyet. Röviden elmesélve így ismertem meg a psychobillyt, azóta sem hallgatok mást.

Szálljunk alá egy kicsit az orosz psychobilly közösség legmélyebb bugyraiba!

Ez csak a személyes véleményem, de az orosz színtérrel ugyanaz történik, mint ami a világ többi részén is, s ezzel én már torkig vagyok. A psychobilly egy értéktelen vacak lett, teljesen átváltozott egy üzleti modellé. A jelenséget azon bandák generálják, akik bár mérföldköveknek számítanak a mozgalom szempontjából, de érthetetlen okokból újraalakulnak. Manapság már sekélyesnek és szánalmasnak tűnnek, önmaguk groteszk paródiái, s nagyszerűen példázzák, hogy miképpen is kell az általuk létrehozott pozitívumokat teljesen megsemmisíteni. A másik zavaró tendencia, amikor a kis taknyosok megpróbálják a nyolcvanas évek eredeti hangzását lemásolni, de ez általában szánalmasra sikeredik. Ami a közönséget illeti...tele van színes hajú idiótákkal, akik tetőtől talpig televarrják magukat a "psychobilly" felirattal, én nem tudom, hogy honnan az ördögből kerülnek elő ezek a szerzetek, kik ők, de lényegében csak halálra isszák magukat, okádnak, majd okoskodnak és ostoba véleményt közölnek a legtöbb lemezről anélkül, hogy bármi fogalmuk is lenne a rock 'n' roll -ról és a rockabillyról. Úgy gondolom, ha ez így megy tovább, akkor a szubkultúrának hamarosan feladják az utolsó kenetet. A régi jó dolgok mind kihaltak, de ezeket pótolni kellene. Ha ez a psychobilly ma, akkor én nem vagyok psychobilly, és közösséget sem vállalok ezzel. Természetesen akadnak kivételek, de a helyzet általában a fent leírtakhoz hasonló. Maradok a régi számok hallgatásánál, olyan ez mint a bor, minél öregebb, annál nemesebb. Szó ami szó: mindenki tudja, hogy ez az igazság, és el van cseszve minden, de fél elismerni ezt. A psychobilly egy kalap szar, ami a mozgalmat illeti, a közösséggel pedig nekem már semmi dolgom.

Mely' hangok vettek rá a Bollox Quiffz alapítására?

Már iskolás koromban akartam egy psychobilly zenekart, de az akkori baráti társaságomban nem  ismerte senki ezt a típusú zenét, és amúgy sem volt egy népszerű műfaj. Még kevesebb ember akadt, aki játszani is tudott ilyen zenét. Próbáltam többféle felállást, más-más hangszeren játszani valahogyan, de tartós tagság nem alakult ki. Mellesleg én eredetileg gitározni akartam, de lehetetlen volt nagybőgőst találni, így vettem egyet és elkezdtem tanulni. Manapság a nagybőgősök száma annyi, mint égen a csillag. A Gettin' Sick-ben gitározhatok végre, már teljesen ki voltam attól, hogy ezzel a túlméretezett óriáshegedűvel kell mászkálnom a városban.

Milyen jótékony kényszer szülte a Bollox Quiffz nótáit?

A főbb témáink a fiatalok világából lett merítve: szexuális perverzió, egészséges és beteg devianciák, halálra ivás, elmeroggyantak és részegen behugyozott csövesek flepnivel, fejfájás, agyfertőzés és egyéb mentális kellemetlenség. Régebben érdekeltek a dolgok, manapság már hidegen hagynak, csak a magam hülyeségeire hallgatok. A kedvenc dalaim az "I'm sick!" és a “When you stay alone”, talán ezek komolyabb, erőteljesebb és "mélyebb" darabok", mint a többi.

Mit illene tudni a Gettin' Sick-ről?

A koncepció már régóta létezett, de csak a Bollox Quiffz szünetelése óta sikerült szilárd alapokra  helyezni, ami úgy érzem mindannyiunkra jó hatással volt. Zeneileg és hozzáállás szempontjából is komolyabb, erőteljesebb, dühösebb, a gyerekes vécéhumor nélkül, amelytől már egy kicsit megcsömörlöttünk. Alapjában véve őrült rockabilly más műfajokkal ötvözve.

Kedvelt muzsikák és ideálok a világ minden tájáról?

A kedvenc zenekarom az egyetlen psychobilly banda, a The Meteors. Paul Roman elgondolásai is tetszenek, főleg a “New Generation” és a “Voice of America”. Emellett sokféle zenét hallgatok, főleg oroszt és franciát, különösen a nyolcvanas évek hangjait kedvelem minden téren. Ideáljaim nincsenek.

Öt hanghordozó, amely alapzörejnek számít a psychobillyben?

Ismerem a legfontosabb albumot, a vitathatatlant: In Heaven a Meteors-tól. Ha egyszer belehallgatsz, akkor rögtön érezni fogod, hogy ez az egész világ!

Milyen históriákat hallottál Magyarországról? Érintetted-e már eme földet valaha s hallottál-e már e honból való pszichomuzsikát?

Annyit tudok róla, hogy szép ország, de még nem voltam ott. Ismerek pár bandát, különösen Pete Gorilla zenekarát.

Mi a véleményed...
...a vandalizmusról?


Utálom azokat a fiatalkorú senkiket, akik tönkreteszik a normális emberek dolgait...ennek ellenére szeretek törni-zúzni.

...a politikáról és vallásról?

Érdekel mindkét dolog.

...a degenerált elefántokról?

Egyszer játszottam a Postal 2 nevű játékkal, ott voltak hasonló elefántok. Felgyújtottam őket napalmmal.