2013. március 21., csütörtök

Zenevermek eme kerek tetemek? XI.

Barnyard Ballers - Punkabilly Invasion (1997)

A tengertúli négyes minden értelemben egy "új világ" teremtményei, nótáik a country, rockabilly és az amerikai punk elegye, bár az első és az utóbbi türemkedik ki jobban a hangok áradatából. Poétikus képességeiket tekintve az abszurd humor világát (Happy Ignorant People, Silicone City) erősítik.








Lone Sharks - No Messin' (1997)

A szójátékokat sem nélkülöző muzsikacsoportnál nem lehet nem észrevenni a bőgőt mint a legtöbb nótájuk főszereplőjét. A szerzemények mérsékelten elmebetegek, nincsenek agyromboló sikoltások, de lehet érezni, hogy a dallam karcolja a józan ész felszínét, ez talán a psychobilly és a garage együttes hatása.









Kryptonix - L'appel Du Sang (1997)

Ezek a francia nyelvű melódiák sokadik megnyilvánulásai a psychobilly "zenei olvasztótégely" szerepének. Horror punk, hard rock és rockabilly van itt terítéken, a szövegvilág az átlagos psychobilly közhelyeket (Werewolf Country) vonultatja fel.









Los Gatos Locos - Psychobilly Baptism!!! (1997)


Szintén a "kotyvasztás" mestereibe botlunk, ha fülünket erre a korongra tapasztjuk. Az alapvető hármason (rockabilly, punk, garage) találunk még itt metált és surf dallamokat is, utóbbi számára egy külön mű is komponálódott (Charlie don't surf). Az irodalmuk nem bonyolult, a féktelen düh és a végtelen űr árad belőlük (Juvenile Deliquent, Space Fever)







Smell Of Kat - Beware The Kats (1998)

Az egész kompozíció a kezdeteket idézi, a neorockabilly jelzővel írható le a legjobban a korong. Vannak dalok "innen" (Breakin' Bones) és "onnan" (Two Men In My Head). is.